fredag, januari 08, 2010

... i vilken vår hjältinna vill fredagsmysa

Jag som ofta har supermysiga kvällar alldeles för mig själv känner plötsligt att det är... jättetrist att sitta här själv. Ändå har jag lite god ost att smarra i mig om jag vill, lite portvin, levande ljus här och där (inte minst för värmens skull... nu sjunker temperaturen igen och det är nu -14.8 ute... vilket känns även inomhus), bra musik, flera böcker, ett badkar att fylla med hett vatten och skum, På spåret om en stund och stickpyssel att hållas med. Men... nu vill jag ju mysa tillsammans med någon. Eller rättare sagt... med Någon. Någon som heter något på J. Någon som jag kommit att tycka så väldigt mycket om. Någon som dessutom tycker väldigt mycket om mig - och inte tvekar att säga det. Någon jag skulle kunna skriva massor av fina saker om, men som jag vill hålla lite för mig själv... ett tag. Tids nog lär ni få se och höra så ni blir trötta... vilket jag inte blir. ;)

Men ikväll... får jag dra på mig myskläder, vira in mig i en filt och använda min livlina - telefonen...

(Jag borde egentligen plocka undan och röja... Syster Cia kommer hit i morgon... men... jag orkar inte... Jag får gå upp tidigt i morgon och dona i stället...)

All the best, me lovely ones...

2 kommentarer:

Jajja sa...

Ett livsvittne? Det glädjer mig, mycket!

Puss och kram

dyermaker sa...

Ett livsvittne, Vanja! På riktigt.

Pusselinuss!