lördag, januari 09, 2010

... i vilken vår hjältinna inte gjort något särskilt alls

Läggdags. Jag sitter i sängen med laptopen. Lagom sömnig. Det ska bli skönt att strax lägga huvudet på kudden.

Jag mötte alltså upp med syrran i stan och så gick vi hem till Matilda och fikade och pratade en stund. Jag hade med mig två lampor, en påse grovbullar och fyra pluggböcker som kan vara användbara för Matilda. Med mig tillbaka fick jag en laddning vita ljus från IKEA.

Väl hemma lagade vi till en hel kyckling på enklast tänkbara vis; Vi tog en citron och punkterade den här och var och tryckte in den i kycklingen med ett gäng vitlöksklyftor. Gned in den med lite olivolja, saltade, pepprade och så lite krydderier (timjan, rosmarin m m). In i ugnen en god stund och sedan åt vi den med färsk broccoli och en god sås. Vin till det: Valpolicella Campofiorin.

Sedan var det mest prat, lite stickning, läsning, telefonsamtal, Abramis och Black Sabbath, tända ljus och mer samspråkande. Stickning, barn, kärlek, böcker, vin, ekonomi, jobb, planer, film... tja, livet, liksom.

En fin kväll med en av mina systrar. Jag är glad för dem. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mys utan MIG!!! Jag surar!! ;-)
// Malin

dyermaker sa...

Din tur nästa gång, såklart! <3