lördag, januari 23, 2010

... i vilken vår hjältinna börjar packa

Det blev såklart en riktigt trevlig kväll igår. Anna och hennes Janne var redan på plats när jag halkade in och efter en liten stund kom Madde och Ted också. Vi diskuterade musik och festivaler och politik och antika pistoler och whatnot och plötsligt var klockan närmare tolv. Märkligt det där hur tiden liksom bara gör kvanthopp när man har trevligt - och alkohol (om än i måttliga mängder) är inblandat. När jag såg vad klockan var bröt jag upp och traskade mot tunnelbanan, och passade på att smita in på det Matilda kallar "Ölfabriken" för att heja på henne, helt kort. Roligt att se henne i arbete - skitsöt och tokproffsig. Vi pratade bara en knapp minut (det var tjockt med folk och hon hade fullt upp) och sedan åkte jag hem och landade mjukt i min säng.

Nu har jag vaknat, alldeles av mig själv, och sitter och dricker kaffe och funderar på varför det inte går at lyssna på webbradio i den här datorn (den jag fick för någon vecka sedan). Ljudkortet är okej och mediaspelare installerad och det funkar ju att lyssna på annat, som t ex Youtubeklipp..? Jag väljer att inte gå ner mig över detta i-landsproblem och orkar inte greja med det heller utan läser vidare i DN, i stället. Om en stund åker kläderna på och sedan ska jag börja mitt packningsarbete. Jag skulle vilja börja i vardagsrummet - med böckerna - men där sover ju Johanna, så det får bli ett av allt-i-alloskåpen i köket som töms först.

Heja mig. Typ.

Inga kommentarer: