fredag, januari 08, 2010

... i vilken vår hjältinna noterar att det åter igen är dags

Ja! det är Fin Fredag! Igen! Jag tycker i och för sig att det varit Fin Fredag mest hela tiden på sistone, vad med alla heler och sådant - men föralldel, jag är inte knusslig. Klart vi ska ha Fin Fredag även idag när det ju faktiskt är Fredag. och Fint.

Dock blir det inte slips idag. Jag tror jag kör med samma outfit som igår. Nästan knälång kjol (varmt och gott när det är -10.8 grader och en sticksig, elak vind blåser) och en lila omlottopp över en svart. Min fina "julkorv" (som la famiglia begabbade när jag stickade på den under julhelgen) värmer skönt runt halsen, eftersom det inte är särskilt varmt inne heller. Men... jag har snygga silverörhängen och rosaglittrigt nagellack (utan att det det kitschigt ut!). Det räcker för mig.

Innan jag somnade igår läste jag vidare i Hjärtdjuret. Hertha Müller är en intressant bekantskap. Hennes språk är inte som andras. Jag läser sakta och liksom smakar på orden, på uttrycken. Det smakar... mer.

Fin fredag till er, me lovely ones!

Inga kommentarer: