onsdag, januari 27, 2010

... i vilken vår hjältinna är effektiv

Teatern var bra! Kanonbra! Och då menar jag inte bara insatsen från Ulf och Emil utan också hur våra elever greps av storyn och framförandet och uppförde sig som guds små änglar allihopa! Helt underbart att se! Och vilka roliga och spännande frågor de ställde efteråt, till den lilla ensemblen! Jag är stolt över dem!

Hem via tunnelbanekaos light. Farstatåget var så sent att jag hoppade på ett annat och bytte till buss vid Gullmars. Det innebar visserligen en tung pulspromenad (i dubbel bemärkelse ;)) i snöyran, men det var det ändå värt att komma hem i vettig tid. Medan jag ändå var blöt och frusen och hade ytterkläderna kvar passade jag på att ta de där vändorna till källaren och grovsoprummet och sedan ringde Malin (syrran) och medan vi pratade snodde jag ihop lite snabbt att äta - och åt det också. Nu sitter jag i låssassoffan och frågan är om jag kommer ur den på hela kvällen, mer än möjligen för att koka te, ungefär.

*gääääsp*

Inga kommentarer: