torsdag, januari 07, 2010

... i vilken vår hjältinna sliter och släpar

Så. Nu har jag planerat engelska för nästa vecka. Det är en smula optimistiskt eftersom jag vanligen planerar från dag till dag. Jag har haft kollegiala samtal också. Och mer teprat med Malin. Det är möjligen så att vi inte direkt jobbar ihjäl oss idag, men å andra sidan är det viktigt för vårt vardagsarbete att vi hinner prata ihop oss om allt mellan himmel och jord. För emellan allt ”privatsnack” kommer många andra viktiga tankar och idéer också. Egentligen skulle vi ju behöva mycket mer prattid i veckorna – just för att det finns så otroligt många olika aspekter av vår verksamhet.

Förutom detta har jag också hunnit säga upp Telia – både den fasta telefonin och bredbandet – och Fortum/Vattenfall, samt försäkra mig om att jag kan få ett tillfälligt SJ-intyg (i väntan på Studentkortet) så att jag kan åka hem från Växjö, den 18:e (inskrivning på universitetet!), med studentrabatt.

Jag har kollat upp mobila bredbandsabonnemang också och det måste absolut bli Telenor som får äran att förse mig med ett dylikt. Anledningen till detta är att de har grym täckning (98%), att de (som enda operatör!) inte har någon begränsning som låser hastigheten och att de levererar för 149,- i månaden! Köper jag dessutom abonnemanget via nätet bjuder de på modemet. det känns helt enkelt som en jäkligt fiffig affär. Jag kollade givetvis några olika sajter men fann denna vara en bra utgångspunkt.

It’s all in a day’s work!

En timme kvar att jobba. Sedan ska jag kika in till Matilda, på hemvägen, och äta middag och mysa lite. Det gäller ju att passa på och umgås medan vi kan!

Stay tuned, me hearties!

Inga kommentarer: