söndag, januari 10, 2010

... i vilken vår hjältinna varit ångestfri


Söndag. Och inte den minsta gnutta söndagsångest! Cia och jag fördrev dagen under gemytligt småprat, stickande och matlagning. Vid tredraget, lite drygt, åkte vi in till Centralen för att möta upp med nästangrannen vid Bögringen. Innan telefonen tvärdog på grund av ett ickeladdat batteri hann jag ta en bild på syrran:



Först fikade vi lite på Coffeehouse med nästangrannen, hennes yngsta dotter och dotterns far och sedan droppade alla av, så det bara var jag och nästangrannen kvar. Vi satt och pratade en stund för att sedan gå över till Åhléns där jag äntligen fick köpt en kalender med dagarna på rätt håll, (det ska vara en vecka per uppslag och dagarna ska gå uppifrån och ned, på sidorna) vilket tydligen inte är inne just nu, och nästangrannen köpte.... tryckknappar? På Hemköp köpte vi en chèvre och lite nötter och sedan gick vi till Wayne's på Drottninggatan och drack latte och mumsade. När de stängde vid sju åkte vi med tunnelbanan mot Hökis där vi tog varsin buss mot våra respektive hem. Jag passade också på att smita in på lilla mataffären där och köpa mozzarella och så hade de naturella bläckfiskringar för en tia påsen, så jag tog två sådana. Det blir gott att steka i lite olja och sedan salta och droppa lime eller citron över, någon kväll efter jobbet.

Väl hemma satte jag mobilen på laddning och ringde ett långlångt samtal med den trådlösa. Nu är det dags att sova.

Det har varit en bra dag, me lovely ones.

Inga kommentarer: