tisdag, januari 19, 2010

... i vilken vår hjältinna får sig ett gott skratt

Men för SÖREN... jag fick ett mail från Sweden Rock Festival. Nu har de släppt de ordinarie tredagarsbiljetterna. 2290,00 spänn..? Är de inte riktigt navlade? Vad får jag för de pengarna? Inte mycket. Jag skrattar mig harmynt. Detta måste vara en av de dyraste festivalerna på våra breddgrader och med den ljummaste line-upen, dessutom. De kan ta sina biljetter och stoppa upp dem för slutförvaring på något mörkt och varmt ställe. Så skönt att jag redan bestämt mig för en endagars (och den kommer naturligtvis också vara skamlöst dyr).

5 kommentarer:

Caligula sa...

Har de släppt endagars? Antar att även de kommer att vara långt ifrån prisvärda.... Med 450 spänn för Griscampingen som jag hört sägas vette fanken om jag åker dit ens för att campingparta...

dyermaker sa...

Nej, de släpps senare!

Fifan, vad jag har lessnat på SRF... :(

Caligula sa...

Grejen är ju att man haft ett mångårigt kärleksförhållande till den festivalen. Nu spricker knopparna och det gör ont, det gör ont. Lyckligtvis: när man mister en festival står där tusen och gråter! Svårare festivalval än i år har jag aldrig haft! Bästa festivalåret i mannaminne!

Mats sa...

Peace & Love kostar 1495:- + 150:- för camping och då är det tre dagars fullmatad festival och tre temadagar med olika innehåll.
Gissa vart jag åker?

dyermaker sa...

Cal> SÅ bra uttryckt!
Mats> Jadu... inget svårt val, där...