onsdag, januari 06, 2010

... i vilken vår hjältinna läser om

(Samt hårdbevakar Facebook, för eventuella uppdateringar från Sari...)

Jag kan ha nämnt att jag gillar Bob Hansson, va'? I min bokhylla har jag det mesta han givit ut och när jag stod vid hyllan och kollade efter en helt annan bok föll mina ögon på KÄRLEK hur fan gör man? Det känns som att det kan vara läge att läsa den igen. ;) En varm, kärleksfylld och rolig bok!

"... en bok för alla dom som vet att kärleken är enkel, men tvåsamheten besvärlig. För dom som bara hade tänkt sig älska lite - men som plötsligt finner sig skrika fula ord vid diskbänken. En bok som vill vara en lovsång till alla som mitt bland parkett och blomvaser har svikits eller svikit - men som mot alla odds vill säga JA igen..."

Och det är ju det jag gör nu. Säger... JA! Och det känns så... alldeles underbart.

2 kommentarer:

Caligula sa...

Vackert! Skönt att vara ensam ändå: då kan man se fram emot kärlek innan tvåsamhet blir tråksamhet! ;-p

dyermaker sa...

Good point, Cal! ;)