onsdag, januari 06, 2010

... i vilken vår hjältinna gjort en felberäkning

Jag tröttnade på att gå här och småfrysa och tappade upp ett skumbad åt mig. Sjönk ner i det varma sköna vattnet, läste en god bit i Hjärtdjur och dåsade lite. Vad jag inte tog med i beräkningen var hur erbamligt sömnig jag skulle bli. Jag skulle kunna gå och lägga mig nu. Men det vore nog ingen bra idé. Jag skulle säkert vakna frampå kvällen och inte kunna somna om. Och klockan är för mycket för att jag ska våga pigga upp mig med lite kaffe. Huff...

Det får väl bli te istället. Och lite teve och/eller sockstickning. Den första börjar ta form nu och jag när ett visst hopp om att det inte bara ska bli en socka utan att det kommer att gå rätt kvickt att sticka dylika, bara jag får lite mer kläm på det!

Inga kommentarer: