tisdag, januari 12, 2010

... i vilken vår hjältinna gjort hembesök



Matilda håller på att bli sjuk. Förkyld. Eller... hon är förkyld. Så jag åkte inom henne på hemvägen och avlevererade de röda raggisarna och en påse med torkade limefrukter att koka te på. Jag assisterade henne också när hon skulle aptera sin taklampa i vardagsrummet, men det gick inte så bra. Om man ska slå av huvudströmmen för att kunna göra ett litet elarbete är det en bra sak om det är dagsljus. Särskilt när man inte har någon ficklampa.

I Hökis fick jag vänta på bussen, men bara en liten stund. De gamla vanliga cyklarna står uppradade längs staketet. Fast i snön ser de nästan lite dekorativa ut.

4 kommentarer:

Matilda sa...

Jag dricker teet nu, känner mig redan bättre ;)

dyermaker sa...

Naaajs! Och lampan..? ;)

Matilda sa...

Neeh... den tar jag imorgon. :)

dyermaker sa...

*phew*