tisdag, januari 19, 2010

... i vilken vår hjältinna faller till föga I

Joråsåatte. Nu ska jag bli bilägare. Sådeså. Jag tänker att det faktiskt kan vara en väldigt bra sak att ha en bil är jag ska bli lantis igen. Inte för själva vardagslivet i byn (vilket jag ju klarade alldeles galant utan bil) utan för att kunna ta mig snabbt och lättsamt till Någon jag tycker så väldigt, väldigt mycket om*. Sedan är det givetvis fiffigt att slippa vara beroende av tågtrafiken in till exempelvis Växjö om jag skulle bli sen där, någon kväll, eller behöva åka in när det inte finns någon lämplig förbindelse.

Jag köper Matildas SAAB. Jag tror det är en helt okej affär.

*Han har för övrigt sagt att jag får skriva om honom här om jag vill. Använda hans namn. Lägga upp bilder. Och så kommer det förstås att bli framöver. Men än vill jag behålla honom för mig själv en tid. Ni får ge er till tåls. Om ni är nyfnikna. Men han heter i alla fall något på J, men det har jag sagt förut. ;-)

2 kommentarer:

Felicia sa...

Jag är nästan lite sur..ja faktiskt! Tänk om jag hade bott kvar i växjö-trakten...då hade vi kunnat fika o sånt däringa... men nu gör ja juh inte det... bugger som vi säger i det gäringa landet. :)

dyermaker sa...

Mmm... det kunde vi, Felicia. Men... du kommer väl hem till gamla Sverige nån gång och hälsar på, i alla fall? Då får vi se till att träffas! :)