torsdag, januari 21, 2010

... i vilken vår hjältinna är omärklig

Det är först när jag kommer hem om kvällarna som jag märker hur tuffa mina dagar är just nu; jag orkar nätt och jämnt laga mig en liten middag (omelett mer purjo, champinjoner och paprika idag) och äta den - sedan är jag helt slut.

Den här kvällen ska jag, förutom att prata i telefon med min käraste förstås, ägna åt att sitta bredvid Johanna i soffan, kanske kolla något på teve och sticka någonting. Jag borde ju egentligen börja läsa min studielitteratur också. Idag kom mina två beställningar: Politics of Piety. The Islamic Revival and the Feminist Subject av Saba Mahmood och The Puppet and the Dwarf. The Perverse Core of Christianity av Slavoj Žižek. Jag har bläddrat i dem och tror jag börjar med Mahmood.

Inga kommentarer: