onsdag, januari 13, 2010

... i vilken vår hjältinna har hemmakväll

Johanna smsade. Hon skulle på bio på Heron City med någon polare och se Avatar i 3D-version. Typiskt en sådan film jag kommer att se på DVD, möjligen. Och Matilda bakar bullar. Så ikväll är jag ensam hemma. Jag har ätit upp min lunch som jag glömde i kylen i morse (och därför fick äta 4 ostskivor till lunch, då risgrynsgröt, falukorvsskivor och annat mysko jox inte kändes varken gott eller LCHF:igt att luncha på) och strax ska jag laga mig en mugg te och sticka en stund. Inte heller idag blev det något stickat, då alla kollegor skulle hemåt samtidigt. Kändes lite ovärt att dra upp den vid Skärmarbrink, när det bara är några få stationer kvar tills jag ska hoppa av...

Så det blir hemmakväll med pyssel och tända ljus.

Någon jag tycker så väldigt mycket om är i krokarna i sitt arbete, men det hinns inte med att träffas. Så nära och ändå så onåelig. Det får bli till helgen i stället.

Inga kommentarer: