onsdag, januari 06, 2010

... i vilken vår hjältinna brottas med i-landsproblem

Jag har fått erbjudande om inte mindre än tre lägenheter som verkar intressanta för mig. En tvåa på 64 kvm och två 1½-or på vardera 46 kvm. Hyresskillnaden är på ganska exakt 1000 kronor. Cirka 3700 för den stora och cirka 2700 för någon av de små. Jag hade LÄTT tagit en av de mindre om de inte haft sådan knasig planering. Det s k "matrummet" skulle mycket väl kunna användas som sovrum - men... vem vill ha sitt sovrum som genomgångsrum till köket..? Mycket dumt.

"Paradvåningen":





















"Kyffet":





















Anledningen till att jag ändå överväger den mindre är ju att jag bara har en 80%-ig tjänst under våren (åtminstone på pappret...) och mycket hellre lägger pengar på rolig- och trevligheter än på mitt boende. samtisigt får inte "snålheten" bedra visheten. Oh well... Kanske ska jag sluta tänka överhuvudtaget och vänta tills jag varit på visningen (som jag har förstatjing på...)?

Inga kommentarer: