lördag, januari 09, 2010

... i vilken vår hjältinna avlägger rapport

Efter att ha bäddat, duschat, klätt mig, kört diskmaskinen, röjt ur nästan ett helt, ganska stökigt skåp, stickat några sockvarv lagade jag en ostomelett och pratade med Ingalill i telefon. Nu sitter jag i soffan och har att fatta följande beslut. Ska jag:

1. Dra på mig varma kläder och gå ner till affären för att panta fyra jättekassar tomflaskor av modell PET?
2. Ta på mig en gosig kofta, fixa kaffe och sticka klart sockan så jag kan börja på No 2?
3. Ringa syrran Cia och möta henne inne vid Skanstull och sedan hälsa på Matilda - och då passa på att ta med en kasse innehållandes två snygga lampor, en bautapåse grovbullar och fyra böcker som jag tänkte låna/ge henne.

Och just i detta nu ringde syrran och så blev det bestämt att vi ska ses inne på söder. Så blev det beslutet fattat. Jag tar med mig PET-flaskekassarna och pantar in dem på väg till bussen. Stickningen pysslar jag med ikväll, då.

Stay tuned, me lovely ones. ;-)

Inga kommentarer: