tisdag, januari 05, 2010

... i vilken vår hjältinna aktiverar sig

Jag har inte sovit bra i natt. Somnade sent (fast det får jag nog åtminstone delvis skylla Mr Follett för) och har vaknat otaliga gånger. Tassat upp på toa. Haft en obestämbar olust i kroppen. Det känns som en infektion eller förkylning av något slag. Så jag dricker mitt "te" på torkade, krossade limefrukter och förstärker det med ingefära och honung och hoppas att inget bryter ut. Jag har inte tid att vara sjuk nu.

Inte idag (jag ska tvätta och städa), inte imorgon (då är det ju röd dag och den ska jag helga dymedelst en lång promenad och sockstickning) och ingen annan dg heller (jag har ett arbete att avrunda, ett nytt att påbörja och en flytt att rådda). Bråda tider, helt enkelt.

Jag börjar med kaffe.

Inga kommentarer: