onsdag, januari 27, 2010

... i vilken vår hjältinna unnat sig

Idag unnade jag mig då den där sovmorgonen. Det fanns en tid (och då menar jag faktiskt inte småbarnsåren) då jag ansåg det vara en form av sofistikerad tortyr att tvingas gå upp före klockan sex. Idag hördes introt till Aïcha 05.57 och jag betraktade alltså det som sovmorgon. Som det kan bli, va'? Nå... inte länge till... I DN står det att man ska vara ute i god tid för att slippa förseningar. Iofs har snöovädret inte nått Stockholm än, men jag blir inte förvånad om SL tar även ett [eventuellt] annalkande oväder som incitament för att vara försenade...

I hallen står, förutom mina och Olles skor, ett par ljusbruna stövlar, typ storlek 38. Olle har hugg! Sweet! :)

Jag sneglar på min stickning och är svårt frestad att ta den med på tunnelbanan, men... nej. Det får bli Mahmood. Mindre än två veckor till seminariet (och inlämning av paper [pejpööör]) och jag har ju ytterligare en bok att läsa. Disciplin är det nya svarta.

Inga kommentarer: