söndag, januari 24, 2010

... i vilken vår hjältinna klarar skivan

Sov inte så bra frampå morgonkanten. Vaknade till och hjärnan drog igång i 180. Massor av tankar på allt som måste hinnas med. Stress, helt enkelt. Lyckades slumra om och småsov till halv nio. Gårdagens idé med ett körschema för dagen föll så väl ut att jag gör ett även för idag:

10.00 - 11.00: Köra två maskiner tvätt & hänga (och sedan lämna över den stafettpinnen till Johanna)
10.10 - 10.20: Se om det finns en lucka så att bilen går att få ur sin infrusna parkeringsficka.
10.20 - 10.55: Plocka ur diskmaskinen, bädda rent, tvätta håret och få liv i Johanna.
11.00 - 14.00: Packapackapacka. Dels två lådor med sådant som inte får packas ner för att ligga i lådor en månad, och dels resten av böckerna och allt i köket (utom det som alltså ska ligga i en särskild att-använda-låda).
14.00 - 15.00: Demontera köksbordet och lasta in i bilen, tillsammans med köksstolarna. Börja ta isär bokhyllorna?
15.00 - 17.00: Handla och sedan tillaga en kålpudding (request från Johanna & Matilda), samt äta densamma tillsammans.
17.00 - 18.00: Småpacka lite till och liksom runda av.
18.00 - 19.30: läsa Mahmood. (Jag läste faktiskt några sidor igår kväll, innan jag däckade.)
19.30 - läggdags: sticka lite och kolla Damernas detektivbyrå (under förutsättning att jag är klar med allt annat).

Därutöver: prata med min käraste. Jag har verkligen trivts rätt bra med min singeltillvaro. Har ju ofta valt att ha hela helger för mig själv, t o m. Men nu... saknaden och längtan är riktigt jobbig. Jag räknar timmar och minuter tills fredag, då vi änteligen kan träffas igen. Och sedan är det slut på avståndet. Fem-sex mil är ju liksom ingenting. Ljuvligt!

Stay tuned, me lovely ones!

Inga kommentarer: