tisdag, januari 26, 2010

... i vilken vår hjältinna är fattig igen

Jag vaknade med fett mycket pengar på kontot (relativt sett, då). Men nu är jag fattig igen. Fortfarande relativt sett, iofs. Å andra sidan har jag gjort rätt för mig i ekonomiskt avseende för en månad till, så det känns ändå helt lugnt och fint i magen. Det ska dock bli skönt att slippa de ohemula kostnader som ett leverne i storstaden för med sig - trots att jag verkligen inte ägnar mig åt några särskilda utsvävningar. Bara att slippa köpa SL-kort för den kommande månaden känns som en stor lättnad!

I natt har jag sovit gott och hårt och det kändes skönt att vakna i en lägenhet där de senaste dagarnas mayhem omvandlats till ett väldigt stillsamt litet kaos. Hade jag inte haft ett möte bokat till klockan åtta hade jag dessutom unnat mig att sova lite till. Jag tror jag ska göra det i morgon!

Jag ströläser nätDN, men befinner mig fortfarande i den där avtrubbade dimensionen där jag läser, noterar och till viss del tar in men inte pallar att processa det. Dock stod Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt i mitt vardagsrum när jag slog på teven för en dryg halvtimme sedan. Där har ni två personer som jag inte skulle vilja ha plötsligt besök av...

1 kommentar:

pärlbesatt sa...

Vill du läsa mer gräsliga politiker att kanske beröras/uppröras mer av så fick jag denna länk:

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article6483262.ab