söndag, januari 03, 2010

... i vilken vår hjältinna kopplar av

Nu har jag i och för sig kopplat av hela lovet... så det jag gör är ju egentligen bara att fortsätta. Fast lite mer ensam. Tre dagar kvar av ledigheten. I morgon ska jag åka in till Matilda. Vi ska snoka i lite secondhandbutiker och se om vi kanske hittar en bra byrå, eller annan fiffig förvaring, till henne. Man vet aldrig... kanske flyttar vi en garderob också.

Hon var här på middag tidigare och vi passade på att tömma mitt skafferi på kolhydratrika saker som jag inte vill kasta bort och som jag inte heller vill äta upp och definitivt inte flytta med mig. Basmatiris, falafelmix, quinoa, bulgur, pasta, lasagneplattor, honung och annat. Jag har fuskat något alldeles förfärligt med mitt LCHF-ande under helgerna, men nu blir det åka av igen!

Nu ägnar jag resten av kvällen åt Damernas Detektivbyrå, först på SVT Play och sedan på SVT1. Jag har varit mycket förtjust i Mma Ramotswe ända sedan jag läste första boken, för några år sedan, och teveserien lovar gott.

Det kan nog bli ett varmt skumbad också. Och... kanske ett glas portvin och varma tankar på någon jag tycker väldigt, väldigt mycket om.

Sussa sött, me lovely ones.

2 kommentarer:

Mats sa...

Har just fastnat i Portvinsträsket. Taylor´s 10 years oak aged. Nummer 8081 rekommenderas.
Till det läser du "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann".

dyermaker sa...

*noterar* :D