tisdag, januari 19, 2010

... i vilken vår hjältinna återfått sin goda karma

















Flyt idag på väg till jobbet. Jag blev någon minut sen, men det var bussen också så jag hann i alla fall. Missade inte tunnelbanan heller och stickningen (raggsockar till yours truly) ser bra ut.

Först på plats och fixade kaffe och allt det där (i morgon låter jag någon annan göra det, kanske) och sedan har det varit goda samtal med elever och arbetskamrater och jag är färdig med åtgärdsprogrammen och mer än halvvägs med bilagorna (som ska komplettera gymnasieansökningarna för våra elever).

Lunchen var okej; skinka, grönsaker och en gräddfilsbaserad sås med dijonsenap.

Jag har bekräftat mitt val av lägenhet och kontraktet är på väg med posten. Jag har - apropå posten - ett härligt bokpaket som jag ska hämta upp på väg hem och Malin bjöd mig nyss på en kopp underbart gott mint- och citronte.

Minidatorn jag fick förra veckan är utbytt; jag fick en likadan men med kaxigare hårddisk och ett nytt batteri, dessutom! Och det utan att be om det - bara sådär, liksom.

Och så... Någon, då... det bästa av allt, ju!


Inga kommentarer: