torsdag, juli 16, 2009

... vilken vår hjältinna har lång startsträcka

Vojne vojne, så sent det blev i natt. Men trevligt var det! Blir säkert en repris på det ikväll/natt igen!

Nu har vi i alla fall fått i oss frukost, i lugn och fin takt, och sitter och slösurfar och småpratar. Jag har planer på en dusch och på att göra mig klar för att åka in till stan och avlägga ett besök på jazzfestivalen. Mike Stern spelar. Bland andra, då. Kanske tar jag mig en sväng förbi Kungsan också. Gratismusik där, och kanske ett glas vin på någon uteservering. Sedan ska det bli roligt att besöka Skeppsholmen! Jag har ju bara sett glimtar från jazzfestivalen på teve genom åren, och det har alltid verkat så mysigt att sitta där, lyssna på skön musik och titta ut över vattnet och båtarna som glider förbi i kvällssolen...

Agneta följer inte med. Inte så kul att dra in till stan utan henne, ju, men jag hade köpt biljetten långt innan det blev bestämt att hon skulle komma hit. Och hon är en stor flicka. Klarar sig alldeles utmärkt själv! Och jag tänkte inte bli sen. Det är åtminstone ambitionen.

Nå. Får väl dra mot duschen.

Stay tuned, me hearties!

Inga kommentarer: