söndag, juli 19, 2009

... i vilken vår hjältinna vill spy

Jag läste i DN idag, om den s k "Stockholmsveckan" i Visby. Och jag blir så arg och illa berörd att jag bara vill kräkas på dessa ignoranta, bortskämda, ytliga, självgoda och vidrigt nedlåtande idioter som är där och flyter ovanpå allt, som svårspolade BAJSKORVAR och med en skitäcklig inställning till andra människor, som inte haft den tvivelaktiga turen att födas med guldsked i hand och pappas kreditkort uppstucket i röven.

Ur artikeln:

"Stefan Köhler har tidigare arbetat med trading på Carnegie och även ”hjälpt till” en del på nattklubben Sturecompagniet. Nu är det åter fokus på studierna. Den här veckan bor han på Tott hotell, annars i lägenhet på Östermalm. När vi talar vidare om Stockholmsveckan säger Stefan att han är skeptisk till vissa av besökarna från Stockholm.

– Många sparar ihop pengar hela året bara för att kunna vara kung i baren under en vecka, det kommer många snickare och så, säger han med en besviken blick. Det är fem år sedan han besökte Stockholmsveckan senast, något han förklarar med att festandet blev för ”roffigt”.

Vad menas med roffigt?

– Det blev för mycket snabba linnen och tatueringar, killar jag inte hänger med till vardags. Men så hörde jag från en vän att Kallbadhuset kommit att bli det häftigaste han någonsin upplevt, så då var jag tvungen att åka i år."

SPYSPYSPYSPYSPYSPYSPYSPYSPYSPY




























(Bilden har jag stulit på internet och den föreställer några av gästerna på Kallbadhuset i Visby. Av skatteskäl vill de vara anonyma.)


1 kommentar:

Caligula sa...

*klöök* kan riktigt känna stanken av brats...