onsdag, juli 22, 2009

... i vilken vår hjältinna ordnar universum

Hybris? Moi? ;-)

Nejdå. Lugna och fina nu. Jag har bara funderat över och konstaterat en sak idag. Inget nytt. Inget märkvärdigt. Men... var och en av oss styr sitt eget universum. I mycket hög grad. (Inte alla - verkligen - och inte allt, men många och mycket!)

Sitter du där och känner dig ensam? Gå ut och möt vänner. Ute i den s k verkliga världen, eller via nätet. Kanske rentav göra nya bekantskaper?
Älskar du doften och smaken av nybakade bullar? Jamen, baka ett gäng då.
Tycker du om middag i goda vänners lag? Laga och bjud, då.
Vantrivs du på ditt jobb? Prova att söka dig ett annat. Eller kanske vidareutbilda dig?

Det jag försöker säga är bara att ingen annan än man själv kan fatta besluten, göra valen, välja om och genomföra. Ingen annan.

Och... det mesta ligger faktiskt inom det möjligas tänjbara ram.

Du skapar ditt eget universum.

I mitt universum blir det nybakta scones, te och Miss Marple ikväll!

Vad blir det i ert, me lovely ones?

1 kommentar:

Caligula sa...

Härlig inställning! =)

Ikväll blir det ett mysigt inomhusuniversum! Regn ute och jag vilar från promenader och göttar mig i bäddsoffan! Med pasta, grillade chorizo, böcker, musik och film!