tisdag, juli 28, 2009

... i vilken vår hjältinna är frånåkt

Alltså. I DN Kultur hittar jag en artikel om Kalle Anka. Där står att han, i förra numret, piratkopierade musik. WHAT? När jag senast läste Kalle hade han inte ens en dator..? Han hade en svart bakelittelefon. Det var väl ungefär allt. Den ende som överhuvudtaget hade några tekniska gadgets var ju Oppfinnarjocke - och han hade ju snickrat till dem själv. Jag har definitivt hamnat på efterkälken.

Vad har mer hänt i seriernas värld? Har Bamse kommit ut? Har Fantomen och Diana börjat swinga? Har Modesty blonderat håret? Hmm... Jag måste nog smyga förbi serietidningarna och tjuvbläddra lite när jag går ner till affären sedan.

1 kommentar:

Caligula sa...

Hahaha! Hade själv planerat att skriva en blogg om aga idag! Fjantis är hård mot de hårda! Men jag misstänker att det där handlar mer om s/m-smygporr för att locka även kvinnliga läsare till pojkiga Fantomen... ;-)