söndag, juli 26, 2009

... i vilken vår hjältinna blir varm och glad

Jag sitter i soffan, läser eDN (tidningsbudet måtte ha gått vilse inatt?), dricker mitt kaffe och har fyrans frukostteve på. Plötsligt är han där i rutan, nästan som i mitt hem - Thomas Di Leva. Jag blir liksom varm och glad bara av att se honom.




















Thomas pratar om att vi hela tiden väljer… att vi kan välja tillit – som är kärlek – eller så hamnar vi i rädsla… kan inte visa tillit… och därmed inte kärlek. Och så väljer vi utifrån det i stället.

Det känns gott att höra honom sätta ord på tankar jag själv omfattar. Jag har funderat på det i flera år och tror ju att kärlek/tillit och rädsla är de två grunddrivkrafter som styr oss människor. Att våra val - stora såväl som de pyttesmå, vardagliga - baserar sig på dessa två. Inte enbart i en parrelation utan även i familje- och vänskapsrelationer. Ja, faktiskt i alla relationer – från de livslånga till de där nanosekundkorta som uppstår i livets olika möten. Kärleken, och omvårdnaden, av sig själv, inte att förglömma...

Vad tror ni, me lovely ones?

Inga kommentarer: