onsdag, juli 15, 2009

... i vilken vår hjältinna fick som hon ville

Nästan exakt fem timmars superskönt solande! Äntligen! Underbart! Varmt och skönt, med svala fläktar från sjön emellanåt. Och lite brunare hud, nu. Älskade Poona är det fortfarande lite kvar av; jag ska nog lyssna när jag lagt mig ikväll.

Jag har ätit lite lätt här och varit och handlat hem lite frukost- och fikagrejer. Får man gäster är det ju bra att ha nåt i kylen, mer än en hoper öl och cider som stått där sedan Netti var här. Jag ska nog köpa en box vin också. Tänkte gjort det vid Gullmarsplan, när jag ändå ska inåt stan, men de har stängt. Vilken tur att jag kollade upp det. Nu får det bli en omväg till ett annat ställe, istället. Sedan bryr jag mig inte om att åka hem emellan utan drar mig nog in direkt till centralen, där jag ska möta Agneta. Jag tar med mig en bok och sätter mig på ett fik en stund.

Inga kommentarer: