lördag, juli 04, 2009

... i vilken vår hjältinna vaknar ohemult tidigt

Jag vaknade kvart över fem. Av mig själv. Huff. Hade verkligen ingen lust att gå upp tidigt, så jag pluggade in iPoden i öronen och fortsatte lyssna på Svinalängorna en stund. Jag skrev häromdagen att det var en skön bok. Det tycker jag fortfarande, men mest är den nu hjärtskärande olycklig... hopplös... förtvivlad. Jag lyssnade en stund och somnade sedan om. Vaknade igen kvart över åtta, vilket kändes klart mer överkomligt, gick ut i köket och lagade en kanna kaffe, plockade ur diskmaskinen, hämtade tidningen i hallen och satte på teven. Och nu sitter jag här. Ser att vädret artar sig ganska bra, även om det ska bli lite ostadigt. Jag och Anna, och kanske några fler, ska picknicka och hänga i Tanto. Jag har förberett med att frysa vatten i ett par flaskor - de kommer att funka både som frysklampar för mackor, frukt och kanske ett par cider eller öl och bjuda mig kallt, gott vatten hela dagen. Blir det någon regnskur lär vi ju märka det, som Anna sa när vi pratades igår kväll.

Ingen träning idag. Jag har varit igång riktigt bra hela veckan och behöver en vilodag. Fast... riktig vila blir det ju ändå inte. Jag ska cykla in till stan (och hem igen), och enligt eniro är det nästan 9 km, enkel tur. Jag tar på min kära Garmin så får vi se vad den säger. Hittills har den dock visat väldigt nära mina kartmätningar!

Detta är första dagen på resten av min... semester! WOHOO!

Inga kommentarer: