tisdag, juli 21, 2009

... i vilken vår hjältinna mornar sig lite

Det är märkligt det där med att ha sällskap här hemma. Nu har ju Agneta åkt igen och plötsligt känns lägenheten tom och liksom lite öde, vilket den inte gjorde innan hon kom hit. Skumt. Men jag ska ta och pyssla och städa lite idag och sedan njuta av ensamheten lite. Nästa vecka blir här full sluring ett par dagar med syrran Malin, hennes sambo Per, en Viggo och en Leo samt en farmor. Dessförinnan ska jag hinna ha en turistdag med en Anna, träffa Ingalill för fika och visning av en spännande grej, samt gå ut med vänner på fredag. Träna (nu gör inte min överansträngda muskel ont längre så idag ska det bli en försiktig löprunda). Sola - om möjlighet ges. Pyssla. Läsa. Kanske också göra en museiraid. Träffa ett par kompisar till, för fika kanske. Och cykla, fast då får det helst låta bli att blåsa så förbenat.

Idag tror jag det blir såhär, i alla fall:
- dricka mer kaffe
- springa en försiktig runda
- städa lite smått
- åka in till stan för en spatsertur och lunch/käka, med Anna

På stadsturen får min nya, fina väska följa med! Voodoodockan stannar hemma.

Stay tuned, me hearties.

Inga kommentarer: