lördag, juli 11, 2009

... i vilken vår hjältinna reser sig och går vidare

Nå. Livet går vidare. Efter en förmiddag av total ambivalens ligger nu en tänkt planering i mitt huvud. Vädret är - liksom jag - en smula svårbestämt så såhär får det bli:

1. Träning. Just som jag bestämt att jag skulle ta mig en vilodag, så blir det ändå ett löppass. Ett riktigt softpass, dock. Kroppen kommer att bråka med mig annars, och jag vill att morgondagens minst-en-mil-pass ska ge så mycket som möjligt.

2a. Hem och duscha och sedan åka in till söder, småstrosa lite och sedan sitta på någon mysig uteservering, sippa på något gott och läsa och spana på folk.

2b. Man ska alltid ha en Plan B. Om solen skulle få för sig att plötsligt lysa mer konstant blir det picknick vid Drevan, istället.

3. Efter mysiga fiket/Drevanpicknicken ska jag känna efter ordentligt om jag kanske har lust att gå på bio och se Brüno.

Ja. Så får det bli. Slut på velandet nu, me lovely ones!

Inga kommentarer: