onsdag, juli 22, 2009

... i vilken vår hjältinna tänker på tjejgrejer

När jag och Anna var på Mique igår sålde de en liten, klen hammare, med "inbyggda" skruvmejslar i, där. En blommig jävla hittepåhammare, med en längd ungefär som en sådan där som säljs i leksaksaffärer (19,7 cm för att vara exakt)...
Och håll i er. Det blir värre. Den salufördes som "tjejhammare".

What. The. Fuck?

Tjejhammare..?

Bortsett från det absolut idiotiska i alltihop, ur praktiskt- såväl som genusperspektiv, så bör såväl tjejer som killar ha riktiga, välbalanserade hammare med rejält klipp i. För, som alla vi skillade hammaranvändare* vet, så handlar det om teknik parat med tyngd i hammaren om det ska hända något. En liten, emaljerad låtsashammare duger inte ens att slå i tavel- eller möbellnubb med. Dessutom pajar man ju emaljen...




























Nu bjuder jag er godnatt, me lovely ones.




* I konkurrens med ett inte ringa antal machonissar vann jag två bautaglas fyllda med öl, för att jag var den enda som fick i en 5-tumsspik med enbart tre slag i en tjock planka, på en marknad för några år sedan. It's all in the wrist - som med så mycket annat... ;-)

2 kommentarer:

Caligula sa...

HAHAHAHAHA! Fan det dummaste jag sett! Tacka vet jag 1600-talet, då var det rediga tag med "Malleus Malecifarum" ("Häxhammaren")!

dyermaker sa...

Jajamen! :D