lördag, juli 25, 2009

... i vilken vår hjältinna drömt

Drömmar är konstiga saker.

Det här har snurrat i mina drömmar i natt: mina barn, glasögon (ni vet sådana där tunna båglösa – bara glas och supertunna böjlig skalmar), hela pubsällskapet från igår, julfirande, Peter, P, någon konsert, mina föräldrar. Jag har inget minne av sammanhanget/n eller om det var en enda stor dröm, eller många små.

Jag minns så sällan mina drömmar. Den enda dröm jag verkligen minns detaljerat är den återkommande mardrömmen. Men den har jag inte drömt på nästan två år. Den får gärna hålla sig borta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm...drömmar är ett av mina udda intressen så den där mardrömmen är jag nyfiken på om du vill dela med dig nån gång. Kanske över ett glas vin när vi ses?

dyermaker sa...

Alla gånger! :)