tisdag, juli 28, 2009

... i vilken vår hjältinna insjuknat

Jag tror det i alla fall. Det har svidit i min hals hela natten och när jag vaknade hade jag huvudvärk, dessutom. Kanske inte feber, men kinderna glöder och kroppen känns allmänt olustig. Antagligen har jag fått galna vildsvinssyndromet. Allra minst.

Jag har försökt uppmuntra mig under dagen genom kaffedrickande, tedrickande, läsning (sa jag att jag älskar Brysonboken..? ;-)) och P1. När posten kom, eller om det nu var Citymail som levererade (och heter det då verkligen att "posten" kommer?) lät dunsen ute på hallgolvet mer än vanligt lovande. Inget snejlmejl, då, men väl ett vadderat kuvert från CDON. JAA! Den här låg i kuvertet och jag har lyssnat igenom den.


















Den håller måttet, även när jag inte sitter på parkett och kan se Ola Salo i ögonen, både musikaliskt och - framförallt! - textmässigt. Ola Salos arbete med texterna, som han också berättade om i sommarpratet häromdagen, är gediget och känns uppdaterat utan att vara tillgjort trendigt. Inte når han upp till Ian Gillan's höjder, förstås, men det är det ju knappast någon som begär heller. Ian Gillan är ju GUD. Eller... vänta nu... det kan han ju inte vara... hmm...

Med ett halvt öra började jag lyssna på dagens sommarpratare, Arash Labaf. Nån artist. Deltagit i melodifestivalen vilket gjorde att min hjärna genast sorterade bort honom och jag började filura på annat. Men... så snart han spelat första låten spetsade jag öronen. Vilken absolut underbar orientmusik han spelade... Min gamle hjälte Cheb Khaled... Amr Diab... Panjabi MC och andra från Buddha Barplattorna... Jag ska lyssna igen! Dessutom hade han en intressant historia att berätta, om sitt liv. Den är också värd att höra igen.

Jag har varit och handlat också. Senil som jag är glömde jag ju att posta Brevet. Fan. Nu får jag gå en extra vända. Till kvällens familjemiddag blir det lax som jag lagar på enklaste vis i ugnen. Till det blir det potatis och en god, kall sås. Sallad. Till mina mer kortväxta små släktingar köpte jag, för säkerhets skull, också lite köttbullar och ett paket snabbmakaroner. Just in case.

Än är det några timmar tills de kommer. Jag ska laga lite mer te, ta en filt och läsa/sova en stund, tror jag.

Stay tuned, me lovely ones.

Inga kommentarer: