fredag, juli 24, 2009

... i vilken vår hjältinna bestämmer sig för ännu en Fin Fredag

Igår kväll, när jag lagt mig, började det först ösregna och sedan åska. Absolut übermysigt att ligga där i sin varma, mjuka säng med balkongdörren öppen och se på blixtarna, höra hur det dundrar loss och sedan regnet igen...

Vaknade först sakta och sedan lite fortare när Johanna ringde. Klev upp och satte på en kanna kaffe. Stans godaste! Tvättade håret och kom på att det var länge sedan jag klickade och ploppade det. Sagt och gjort. Nu får vi se hur det blir när det är torrt. Jag tror det blir bra, alltså, men den där virveln jag har brukar få tuppjuck...

Pratade lite med en Anna i telefon. Drog upp lösa planer för kvällen. Vi blir ett litet trevligt gäng som ska gå ut och dricka lite öl, bara. Eller vin. Troligast vin för min del. Kanske äta också. Jag får se.

Hursomhaver kommer det här att bli en sån där Fin Fredag, igen. Det ska jag se till. Det är det här med universum ni vet, me lovely ones...

Inga kommentarer: