onsdag, september 30, 2009

... i vilken vår hjältinna tjuvstartar

Kanelbullens dag är först på söndag. Men vi ska "fira" lite på fredag, på jobbet. Och eftersom jag inte har tid att baka imorgon kväll (fika med en Anna, ju!) så har jag gjort det idag. Tillåt mig säga att bullarna blev utsökta. Sanslöst goda med en perfekt avvägd blandning av kardemumma i degen och kanel i fyllningen och med nästan lite wienerbrödsfrasiga kanter. Jag har mina fel och brister men när det gäller kanelbullsbak är jag den obestridda mästaren - fråga t ex mina barn. ;-)

Så blir det, me lovely ones, när man bakar bullar med riktigt smör, helmjölk och kärlek!

2 kommentarer:

Matilda sa...

Yes, you ARE the master of kanelbulls. Spara några tills jag kommer!!! ;)

dyermaker sa...

Ah... fancluben är här! ;)))

Tar de slut bakar jag nya! Puss!