måndag, september 07, 2009

... i vilken vår hjältinna lagat middag

Det hör ju till sällsyntheterna att jag lagar riktig middag såhär mitt i veckan - eller ens på helgen, för den delen. Varför skulle jag göra det, liksom? Men nu har jag i alla fall en anledning; Johanna är här snart och då blir det ju familjeliv i en vecka! Följaktligen också lagad mat. Eftersom jag ska vara uppe sent (åker in till Centralen om en stund för att möta upp) så har jag utnyttjat tiden till att både läsa klart Edward Finnigans upprättelse och laga en lasagne av det smarrigare slaget, som nu står och puttrar i ugnen. Dragit fram extrasängen och bäddat fint och gjort en mysig Johannahörna i vardagsrummet har också hunnits med.

Nu är jag fruktansvärt sömnig men sova är inte tal om. Ska packa min träningsväska istället, tror jag, så kan jag rycka med den imorgon bitti.

Sov gott, me hearties. Det lär jag också göra! Sedan. ;)

Inga kommentarer: