torsdag, september 03, 2009

... i vilken vår hjältinna frukosterat på hemmaplan

Inga goda medhavda mackor den här morgonen. P kom förbi efter jobbet och fixade kaffe och mackor på färska frallor medan jag gjorde mig i klar för jobbet. Färska frallor är, precis som kaffe, allra godast på morgonen.

På väg till jobbet läste jag vidare i Box 21 (läste ut Odjuret igårkväll). Jag tror att jag - så här långt - gillar den bättre än den förra.

Idag var himlen över Bromma nästan helt täckt av små, små molntussar. Ungefär som utgången mjölk som skär sig när man häller den i sitt te.

Jag hade verkligen ingen som helst lust att åka och jobba idag. Olust hade jag. Bara olust. Både i själen och i kroppen. Jag känner lite ont i halsen också. Har inte tid att vara sjuk nu. Snart helg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å jag som funderat vilken bok "Odjuret" var.
Men nu förstår jag.

Och box 21 är bättre även om jag inte riktigt fastnat för deras böcker.

/R

dyermaker sa...

Ja, jag tror den är det, va´?