tisdag, september 15, 2009

... i vilken vår hjältinna tar en dag i taget

Det är ju så jag får göra. Vissa dagar går lättare än andra. Den här dagen tänker jag ska bli en sådan. Vädret ser ut att bli både varmt och vackert så vi ska använda timmen innan lunch till en tipspromenad ute vid Grimsta och sedan gå direkt till lunchen (som idag består av pasta och köttfärssås - jag får väl ta en massa sallad i stället för pastan, dårå... Värre blir det på torsdag då det serveras pannkakor...). Och jag ska glida lite tidigare från jobbet... utnyttja en del av min friskvårdstimme... och gå till gymmet för ett pass på CT:n och ett styrkepass, innan jag åker hem. Det blir bra.

Jag pratade med Linus igår. Han gör mig stolt, den pojken! Och så pratade jag en lång stund med Catharina. Hon gör mig glad!

Med nylackade naglar och fast beslutsamhet tar jag mig nu an den här dagen. Ska bara dricka upp kaffet först.

Ha det gott, me hearties! And... stay tuned.

2 kommentarer:

Catharina sa...

Detsamma vännen*L*! Fast idag är det inte så uppåt:(. Har inte varit en så rolig dag på jobbet om man säger så. *kram*

dyermaker sa...

Ajajaj. Ring om du vill prata! *kraaaaam*