tisdag, september 15, 2009

... i vilken vår hjältinna är lite småglad

I morse tänkte jag att jag skulle se till att detta blev en bra dag. Och det blev det!

Ett axplock ur dagens verksamhet:

* ett bra morgonmöte med vår SYV. I huvudsak stämde vi av kring mina mentorselever, men det här är en människa jag tycker väldigt mycket om och vi pratade en lång stund om personliga saker också
* trivsamt frukostkaffe med arbetskamrater och morgontidiga elever
* flertalet av mina elever inne!
* ett par smått flitiga förmiddagslektioner (Sv & Eng)
* en trivsam tipspromenad timmen innan lunch, med alla våra elever
* fortsatt arbete efter lunchen, varvid en elev t o m struntade i rasten för att göra klart en uppgift
* googlande på irakiska städer och kartkoll, tillsammans med en av killanra
* högläsning ur Möss och människor tillsammans med en annan kille
* ett gott samtal med vår mysiga kurator
* grymt skönt träningspass!
* SOL hela dagen!
* grillad kyckling och tomatsallad till middag!
* en mugg rooiboste, med en gnutta honung i, som avrundning

Tankens och viljans kraft är stor, me lovely ones.

På träningen tänkte jag att jag, efter avslutade CT- och styrkepass, skulle testa en pilatesboll. Skitsvårt! Jag bara fnissade och vinglade omkring med den där förbannade bollen. Ska lära mig hur det funkar! Man kan ju köra både core- och stretchövningar på den! Jag kanske rentav skulle införskaffa en egen?

2 kommentarer:

saran sa...

pilatesbollen är guds gåva! eller.. åtminstone är den ett fantastiskt träningsredskap :)

dyermaker sa...

Ja, jag tror dig! Men jag som har lite kasst balansinne får nog öva mycket. Men det var KUL! Ska på'at idag igen! :)