onsdag, september 30, 2009

... i vilken vår hjältinna har örsprång

När jag var barn läste jag om Lillebror och Karlsson på taket. Lillebror fick vid ett tillfälle ett s k örsprång. Det är ett gammaldags ord för öroninflammation. Nu har jag garanterat inte öroninflammation, men något skumt är det med mitt högeröra och området däromkring. Det ilar och värker och är alldeles varmt, mellan varven. På lunchrasten kilade jag inom apoteket för att köpa Panodil Zapp. Jag kom tillbaka till jobbet med panodilen samt fyra svarta skrivblock, en rosa flaska Olay och några helt oemotståndliga diskdukar. Som det kan bli, va'? Det var bara panodilen som fanns på apoteket. Resten införskaffades på Lindex, Åhléns och Lagerhouse.

Nu har jag knaprat i mig panodilen och druckit en mugg kaffe. Det stagar upp mig såpass att jag överlever tills jag får gå hem i alla fall. Underhållit en presumtiv kolleega har jag också gjort, när de hon skulle träffa för intervju blev [minst sagt] fördröjda.

Nu vill jag hem och baka bullar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske Hörsprång?// Malin