lördag, september 19, 2009

... i vilken vår hjältinna mött kärleken




















Åh! Det var Kärlek vid första ögonkastet! Vi var på Skansen-akvariet (äntligen!) och inne hos lemurerna. Nästan helt tama och otroligt söta och ljuvliga små varelser! Nyfikna också. Jag skulle plåta en av dem och hukade mig ner och när jag reste mig upp hade en av dem helt sonika klättrat upp och satt dig bekvämt tillrätta på min röda axelväska och ville leka med kameraremmen. Hans (?) polare ville också - men nådde inte. Haha! SÅ söt! Man får inte röra vid dem, men Hej! om de rör mig, då? Jag kunde ju inte gärna putta bort den lille gynnaren. Helst hade jag velat ta den med mig hem, ju. Till slut fick jag finta den med kameraremmen och dra remmen längs ett räcke så att den hoppade upp där och sedan hängde jag raskt på mig kameran. Den såg lite moloken ut - om nu lemurer kan se något annat än vanvettigt gulliga ut. Men vår kärlek är omöjlig. Vi får leva på detta korta möte.








































Vädret var perfa för en utflykt och vi har både traskat och fnissat och varit på lite sightseeing i stan, Matilda och jag. Ätit har vi också gjort och när vi så småningom tog Djurgårdsfärjan tillbaka till Slussen var vi mer än lovligt möra. Vi var helt överens om att det fick räcka för idag och åkte glada och nöjda tillbaka hem.


















Nu har vi ätit en smarrig sallad med kyckling och västerbottenost och är inne på andra glaset vin. Orkar vi finns det några goda ostar att smarra på - bland annat ännu en fikon- och valnötsboursin. Óch mörk chåkla. Från Madagaskar, faktiskt, vilket ju är ett småkul sammanträffande mtp lemurerna. Matilda läser Roslund och Hellströms Odjuret och jag, som var inom Marias Garn på St Paulsgatan och fick inköpt några fina virknålar, har nu klivit upp ytterligare ett snäpp i virkhierarkin (om det finns en sådan?) och lärt mig att virka något som förbaske mig ser ut som mormorsrutor! Jag ska göra några till. Bara för att jag kan. Och för att tricket liksom ska sätta sig. Det är roligt! Skitroligt, faktiskt!

5 kommentarer:

Catharina sa...

Det måste du lära mig Magda! Jag virkade mycket förr faktiskt o det skulle vara jättekul att ta upp det igen! Blev nästan lite avis när jag såg dig där med Lemurerna! Sååå söta*L*!!
*Bamsekram*

Catharina sa...

Det måste du lära mig Magda! Jag virkade mycket förr faktiskt o det skulle vara jättekul att ta upp det igen! Blev nästan lite avis när jag såg dig där med Lemurerna! Sååå söta*L*!!
*Bamsekram*

dyermaker sa...

Jag visste inte att man fick gå in till dem! Hur mysigt som helst, ju! :D

Jag vet inte om jag klarar att lära någon annan det jag knappt fixar själv - men kul är det! Jag har virkat en liten drös rutor nu och ett par blommor också. SÅ roligt! Vi kan testa när vi ses!
*storkramen*

Caligula sa...

De såg riktigt coola ut! Man skulle bott i Lemurien! :-P

dyermaker sa...

Cal> Det hade varit tuffare än Atlantis! :)