söndag, september 13, 2009

... i vilken vår hjältinna är givmild

Jag ger er inte bara min morgon (vilken med råge kan sägas ha passerat, redan), utan jag ger er en hel dag! Den här dikten hittade jag hos en kär bloggkollega och frågade om lov att sno den. Eftersom hon själv ärligen knyckt den okejade hon min önskan.


Dagen i Dag är en märklig Dag - den är Din!

Dagen igår föll ur Dina händer,

den kan inte få något annat innehåll än det Du redan gett den.

Dagen i morgon har Du inte fått löfte om,

men Dagen idag har Du, det är det enda Du kan vara säker på.

Den kan Du fylla med vad Du vill, använd Dig av det.

Idag kan Du glädja en annan människa.

Idag kan Du hjälpa en annan.

Idag kan Du leva så; att kanske en annan

innan kvällen kan tacka Dig för att Du finns till.

Dagen idag är en betydelsefull dag,

DEN ÄR DIN


Inga kommentarer: