söndag, september 13, 2009

... i vilken vår hjältinna strukturerar - men bara lite

Nu börjar planerna för dagen ta form. Vi ska ha en hemmadag idag, Johanna och jag. En dag av inte särskilt mycket krav alls.

Min tidigare mentorskollega Bosse ringde igår. Han är i stan med frugan och de hade picknick med ett barnbarn vid Årstaberg någonstans och undrade om jag ville komma förbi. Men då var ju Fanny här så vi bestämde att höras idag igen. Så han ringde för en stund sedan för att se om vi kunde hitta en bra tid men han/de är ju ungefär lika stora tidsoptimister som jag och efter en stunds dividerande insåg vi att vi helt enkelt får ta det nästa gång de är i stan. Det hade blivit alldeles för stressigt att ta det nu, eftersom de ska åka hemåt om några timmar. Synd, för det var så längesedan vi träffades - men det är som med tunnelbanan (vilket stockholmarna borde fatta nångång...); det går fler tåg!

Alltså behöver jag inte fundera över officiell stadsklädsel utan kan fortsätta gå i lite mer avslappnad [tränings]utstyrsel idag. Johanna och jag har pratat ihop oss och om en stund ska vi ta oss en skön långpromenad. På väg hem från den går vi inom affären och köper kaffe, någonting att fixa middagsmat av och ett par attiraljer som behövs om man ska baka kanelbullar... ;-) Sedan ska vi baka och pyssla, mest. Jag ska tvätta ikväll. Hade tvättid i fredagskväll, men hur mycket orkade jag tvätta då, liksom? Tar det idag istället och det är verkligen i sista momangen om jag inte ska behöva gå i träningskläder till jobbet, också. Frampå kvällskanten blir det kanske en film. Om vi får lust.

Inga kommentarer: