onsdag, september 09, 2009

... i vilken vår hjältinna gäspar

I dag var det trögt att gå upp, trots att jag kom i säng tidigt igår. Men jag antar att en natt med lite sömn och en intensiv arbetsdag som avrundades på gymmet gör sitt till.

Gymmet, ja. Jag inser hur mycket jag faktiskt har saknat det under sommaren. Det gick tungt igår, what with all trötthet i kroppen, men desto härligare känsla av att verkligen ha genomfört ett riktigt gött pass, på både CT och med styrketräning! Att få ställa sig i duschen efteråt och känna den sköna doften av den mjuka duschcrèmen med sheasmör i, känns som högsta vinsten!

Som grädde på moset mötte Johanna mig i dörren hemma. Den rara fina hade tappat upp ett skumbad, tänt ljus, hällt upp ett glas vin och satt på Miles Davis! Ljuvligt lyxigt! Och efter vår lasagnemiddag kollade vi lite på en av presenterna hon tagit med till mig; DVD:n med Kullamannen! Wohoo!

Nu ska jag stjälpa i mig en mugg kaffe och springa till bussen!

Ha en Otrolig Onsdag, me lovely ones!

3 kommentarer:

Kungen sa...

Ptjaa..
Du hade nog gjort en godare gärning om du hade låtsats jobba inom vården och lyssnat på hur hon mår...
Tänk på det, nästa gång du stöter på henne.
Säg att du bytt jobb.

dyermaker sa...

Då hade jag ju ljugit..? Jag kan väl hellre säga att jag inte jobbar i vården, men kan lyssna ändå?

Caligula sa...

Haha! Kollade själv på "Kullamannen" för ett tag den! Mindes t.o.m. boken från när jag var liten! Kriminalberättelse på hög nivå (d.v.s. Kullaberg)! =P