onsdag, september 16, 2009

... i vilken vår hjältinna lärt sig en ny färdighet

Nu överdriver jag eventuellt en smula; jag kan knappast skryta med "färdighet" inom området, men jag har alltså utifrån ett enkelt sjalmönster, som jag fått av Malin (arbetskamraten), lyckats tyda detsamma och faktiskt åstadkomma något som man kan se kommer att bli en sjal - och det inom en snar framtid. Det tuffa med detta är att jag verkligen inte kan virka. "Inte kunde" får jag väl säga numera... ;-) Jag la ner min virkkarriär i slöjden i trean när jag skulle försöka virka en grytlapp. Int ens min välvilliga mamma kunde vad det var för en trasa jag drog hem...

Men det är som jag brukar säga; med lite tur lyckas inte skolan förstöra allt vad kreativitet, nyfikenhet, intresse och skaparlusta som finns. Jag har efter avslutad skolgång lärt mig både sy, sticka och brodera och numera alltså även... VIRKNING!




















Lite bucklig och knölig (och riktigt suddig bild, men jag fick brått att fota innan jag loggar ur för idag - bättre bild kommer när den är klar) men den kommer att räta ut sig när den blir större och jag sedan fixar till när den är klar. Detta var roligt! Jag spånar redan på varianter!

Nu måste jag lägga mig - annars blir jag sittandes med sjalen halva natten. Självdisciplin is da shit. Typ.

G'natt, me hearties!

2 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Najs!

Själv lärde jag mej att virka Mormorsrutor härom veckan å det är urskoj.
Här är en länk till en superbraig beskrivning: http://mormorsrutor.lindstromfamily.se/

Det ser finfint ut på din bild.

dyermaker sa...

Åh! Det vill jag också lära mig - det är så snyggt! Ska kolla in beskrivningen ikväll - om jag gör det nu kommer jag väl inte iväg till jobbet! ;D

Tack!