tisdag, september 01, 2009

... i vilken vår hjältinna vårdat såväl sitt yttre som sitt inre

Åh, vad det var skönt att glida iväg till gymmet efter jobbet för en timmes rejäl ansträngning. Crosstrainer och styrketräning blev det. Nu är hösten verkligen igång, när träningen också är det! Jag kunde lätt ha tränat en stund till, men hann inte eftersom jag skulle träffa arbetskamraten Malin inne i stan för en liten författarträff på Brasserie Elverket. Författarna i fråga var Roslund & Hellström som jag inte läst en enda rad av. Intre ens hört talas om, ju! Jag kände bara igen en av deras titlar - Edward Finnigans upprättelse - men det rådde jag bot på genom att köpa tre av deras böcker i pocket (Odjuret, Edward Finnigans... och Flickan under gatan) för en hundring. Biljetten till "författardrinken" var 195 kronor och för det fick vi ett glas vin, en väl tilltagen, och mycket god, baguette samt en kasse med goodies när vi gick hem. Kassen innehöll pocketen Box 21 (så nu har jag redan fyra av deras fem böcker!), en stor chokladkaka (mörk mint), en DVD (med Robert De Niro och Al Pacino - Righteous Kill), en vitamindryck, två månadsmagasin, SB12-tuggummi, duschcrème & lotion, ett halsband och örhängen. Kändes lite som win-win, faktiskt.

På väg hem fick jag ett efterlängtat telefonsamtal med Jenny. Jag saknar henne så! Roligt och skönt att prata en stund och uppdatera varandra på saker och ting.

Och nu ska jag chilla en liten stund i soffan med en mugg te och sedan krypa i säng och läsa en av mina nya böcker (Odjuret). Mysigt!

3 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Det låter väldans trevligt å vilken välfylld goodiebag ni fick...

Författarbesök, litterära aftnar å sånt funderar jag ibland att gå på men tycks inte komma iväg (grämer mej lite över att jag missade högläsning i skymningen i stadsbibliotekets café här med Kalifatides härom året...)
Jag får inbjudningar både via mail och lappar från bokhandlarna här i stan när de har författare på besök och specialkvällar meeeeen... tummarna you know, tummarna.

pärlbesatt sa...

MEN SHIT vad grejer ni fick för den pengen, det låter otroligt julaftnigt!! Vad kul! [Insert uttjade reklamslogan]

dyermaker sa...

Anna> Jamen det ä r ju så... Tummar har en tendens att växa fast... *s* Fast i år har jag åtminstone "mött" både de här Roslund&Hellström och Mattias Gardell!

Pärlisen> Javisst! Vi var mer än nöjda!