torsdag, september 17, 2009

... i vilken vår hjältinna är sömnig

Ännu en intensiv dag i en intensiv vecka tar ut sin rätt. Träningen är skum; jag & Ray pratade om det på väg till gymmet. Hur man liksom behöver den där totala fysiska workouten för att orka. För att få energi. Att man faktiskt blir piggare, sett till helheten, än om man soffpotatisar sig. Till och med en dag som denna, när vi var helt slut i rutan kändes det skönt att gå till gymmet. Något vi sett fram emot. Och visst var jag trött när jag virkade mig hem på tunnelbanan, men på ett skönt sätt. Jag sover gott av det, också. Somnar tidigt. Och även om jag går upp tidigt vaknar jag och känner mig - efter omständigheterna - energisk. Utan träningen skulle jag bara soffa, ju. Sådant sätter sig inte bara över röven; det sätter sig på psyket också...

Ikväll har jag pysslat lite. Plockat fram för imorgon. Snyggat. Nu dricker jag rooiboste med en gnutta ekologisk honung och ser på Hype, med ett halvt öga. Snart sängläge, men först ska jag virka ett par varv! :)

Sweet dreams, me hearties!

Inga kommentarer: