lördag, september 05, 2009

... i vilken vår hjältinna gör sig klar

Jag har sovit middag. Dundrat på med Abramis på stereon. Druckit en smula vin. Borstat håret. Lagt en rätt seriös makeup. Bytt top fyra gånger - alla svarta, men vilken skulle jag ha? Det blev till slut den jag tagit fram först. Och skulle jag ha svarta eller blå jeans? De blå sitter snyggare men de svarta är snyggare. Och rockar lite hårdare. Typ. Jag valde länge mellan svart kritstrecksrandig sammetskavaj, svart liten hoodie och min svarta bondagejacka från Esprit - en gammal vän i rocksammanhang. Det blev bondagejackan för den har så många fiffiga fickor att jag slipper ha med mig väska. Nu återstår bara att fundera på om jag ska ha 14-håls GettaGripsen, svarta Converse eller mina älskade boots som jag ägt, älskat, lagat och använt sedan 2001... Om 40 minuter går bussen så jag måste dessutom skynda mig.

Ni inser att jag verkligen har viktiga beslut att fatta, eller hur, me lovely ones?

Inga kommentarer: