söndag, september 27, 2009

... i vilken vår hjältinna är nöjd med sin söndag

Ingen ångest idag. Jag har motat bort den med allehanda mys och trivsamheter. Att vinka av Matilda var i och för sig inte särskilt trivsamt, men innan hon åkte hade vi en lång och mysig frukost tillsammans.

Sedan har jag stickat på det plommonfärgade projektet. Nu återstår bara montering och att virka en kant i urringningen, men till det måste jag ha en rundsticka. Får införskaffa en sådan imorgon. Går ju ändå förbi Marias Garn på väg till stickcaféet på Rival. Därutöver har jag sytt fast pärlor på en sak som är lite hemlig, och påbörjat två andra saker som också ska bli gebortssaker och alltså inte ska bloggas om förrän de är bortgivna. En sak att pyssla med på stickcaféet imorgon, eftersom den kräver lite mönsterläsning (sedan är den nog klar), och en sak att ha att pyssla med på tunnelbanan.

Jag har också haft besök av Ingalill och hennes yngsta. Lite sång, bakgrundsklink på jazzbas och en fin teckning. Samtal, kaffe, apelsinjuice och kanelbullar. Vilken tur att jag lämnade en påse kvar i frysen när jag försåg Matilda med lite färdkost!

Det blåser fortfarande rejält ute och det har varit en mysig kväll härinne i "stug"värmen med tända ljus och te. Nu är det dags att sova och samla ihop sig till en ny arbetsvecka.

Allt gott, me lovely ones!

Inga kommentarer: